23.7.06

Magnus fly

31.5.06

Flakfortet III

Næsten vindere i løbet. På vej mod skatten helt i centrum. Men de fik den ikke. Erling overvåger Andreas evener i minigolf. Nogle rigtig gode baner. Ikke slidte eller underligt skæve.
Her slår han selv, eller hvad det nu hedder. Det eneste problem med banerne var de fritgående børn, der en gang i mellem sendte en bold lidt skævt afsted med kurs mod vores hoveder.
En gargyl?

Flakfortet II

Sejlturen gik som sagt uden problemer, det blæste lidt op til sidst, men ikke noget svært. Der var dog nogle børn og en enkelt voksen eller to, der ikke kunne holde sig fra stævnen. Det hævner sig når skibet slår lidt. Ikke dem her, de sidder bare...
Ej heller ham her. Han har søgt ly ved broen.
På flakfortet fik vi både leget og gået på skattejagt - der havde jeg ikke tid til at fotografere. Vi havde travlt med at vinde inden guiden skulle have den anden sidste båd hjem.

Turen går til flakfortet

Vi fejrede vores fødselsdag med Brunch og derefter trak vi familien (eller noget af den) med over på flakfortet. Eller rettere først ned til færgen i Nyhavn. Og så i frisk vind og solskin krydsede vi halvdelen af Øresund.
Selv børnene syntes at den friske luft gjprde godt - eller i det mindste gjorde den ikke så ondt.
Øresund har skiftet karakter siden jeg var dreng og boede på Amager og blev hevet ud at sejle hvert andet øjeblik af mine forældre. Der er broer og vindmøller overalt.

Blomster

Ja overskriften taler vel for sig selv,,, Ah - denne her kender jeg - mælkebøtte...
Og...
Og... men de er da pæne ikke?

Med 0X på fisketur

Jeg tog med børnene og deres lærer og et par ekstra forældre til Frederikssund på fisketur. Det var faktisk næsten sommeragtigt, og ungerne kunne både soppe og fiske med net.
Desværre var fangsten ikke overvældende. De fangede mestendels hornfiskehoveder, som de professinelle fiskere havde skåret af. Men det var til gengæld også en succes, og vi havde et hoved i haven i flere uger.
Børnene jagtede de stakkels fiskere så snart de trak ind på land, indtil de fik vredet samtlige afskårne friske hoveder fra dem. Heldigvis var vores et der havde ligget og tørret i strandkanten et par uger - og uden øjne, som mågerne nok havde taget sig af. Delikat.

Tur sydpå

Vi tog sydpå til min mor og far sammen med vores rejsevante familie, der havde lejet en bil, da de nu var tilbage i Danmark. To kilometer før Nykøbing løb den tør for benzin. Jeg håber ikke at de planlægger turen over Atlanten på samme måde... Ellers så fik vi (børnene mest) kravlet på Lars og snakket med farmor og farfar.
Og vi fik da også spillet Fury of Dracula med Lars som en overbevisende Dracula - som dog ikke klarede sig hele vejen ned til Transylvanien for at slikke sine sår (eller hvad sådan en nu slikker). Det fik jeg desværre ikke taget et billede af, så her er et billede af min far og mor i stedet.

Naboens træ

En uge eller to hvert år er naboens træ helt fantastisk. Så falder alle bladene i en kæmpe bunke, og derefter er det sådan lidt mere almindeligt igen, men tiden mens det blomstrer er det hele værd. Posted by Picasa

Fødselsdag i Tivoli

SIdste (og sjoveste) forlystelse. Det eneste problem var at jeg kun kunne fange Magnus, da vi legede fange derinde. Jeg er blevet for XXXXXXX.
Tårn med måne.
Både Kasper og Amalie havde fødselsdag, men det var kun Amalie, der blev glad for gaverne :-).

30.4.06

Ama'r - centrum

Ko og kirke (og med samt noget vand i mellem). Træ og kirke (og vand..)
Bro og by. København ligger rigtig godt omgivet af vand og semigrønne områder.
Blishøns - dykkende endda er den ene af dem.

Kasper flytter II

Men vi kan ikke sidde i flytterodet hele dagen og spise lunken pizza. Og og stå, og ud ad døren.
Der skal købes en cykel til den nye amarkaner.
Og dagen skal vel også bruges til noget afslpaning (selvom tanter og andet venter). De to unge er nu ikke dygtige/heldige til skomager. Jeg går i hvert fald af med en overbevisende sejr.

Kasper flytter I

De sidste ting undersøges før de gives videre... Og den sidste hånd lægges på indflytningen. Jeg fik desværre ingen billeder af folk der slæbte - måske fordi den nye beboer og ham med nøglerne var ude efter pizza og de andre forsvandt hver gang jeg hentede kameraet frem. (Eller noget).
Men her er vi da faldet om kuld.
Og drikker øl og sodavand efter fortjeneste.